T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ÇORUM / OSMANCIK - Ömer Derindere Fen Lisesi

İşitirsem Unuturum Görürsem Hatırlarım Yaparsam Öğrenirim (eTwinning Projesi)

            Okulumuz Biyoloji Öğretmeni Hava KÖROĞLU ve 11. Sınıf öğrencilerimizden Arda ÖZBAŞAR, Hümeyra DAŞLAMA,  Maide AFŞAR,  Elif SAL, Gamze ÇATALOĞLU,  Baki ERDEMİR,  Doğanay YENER, Zeynep Beren ÇALIŞKAN,  Didem TAŞKIRAN ve Meryem TUĞ 'un katıldığı ulusal ve uluslararası ortak katılımlarıyla bir eTwinning projesi yürütülmektedir.

             Projemiz ile mutfaktan biyolojiye geçişe doğru bol deney ve araştırma odaklı ve öğrenmeyi odakta tutan, öğreneni aktif ve etkili kılan yöntemler uygulanacaktır. Böylece günlük hayatta öğrencilerin bilgiyi öğrendiği ama uygulamaya fırsat bulamadığı deneyler yapılacaktır.

            Bilginin öğrencilere klasik yöntemlerle aktarılması yıllardır uygulanan yöntemlerden birisi olmuştur. Projemizde bu gözlemlerden yola çıkarak bilginin olabildiğince görselleştirilmesi ve etkileşimli uygulamalarla desteklenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin bilimsel olguları fark etmelerini sağlayarak, merak duygularının ve öğrenme isteklerinin artmasını önemseyeceğiz. Yaparak -yaşayarak öğrenme aktif öğrenmeyi merkeze almasından dolayı çok sayıda duyu organının öğretim sürecine katılmasını sağlar. Yaparak- yaşayarak öğrenmede deneylerde öğrenciler sürecin tamamıyla parçası olacaklarından öğrenme düzeyleri artacaktır. Gerçek hayatla bilimsel bilginin birleştirilmesi öğrencilerin öğrenmekten zevk almalarını sağlayacak ve sorumluluk duyguları olumlu etkilenecektir.

PROJEMİZİN HEDEFLERİ

- Doğal dünyayı kavramalarını sağlayarak kalıcı öğrenmeler sağlamak,
- Deneylerde yaparak yaşayarak öğrenmenin sonucunda sınama yanılmalarla öğrenme etkinliği ile öğrenilenlerin unutulmasını engellemek,
- Öğrencilerin tüm duygularını harekete geçirerek eğitim ortamının verimini arttırmak,
- Öğrencilerin biyoloji deneyleri ile öğrendikleri bilgileri günlük hayata uygulamalarını sağlamak,
- Doğaya karşı anlamlı bakmalarını sağlayarak kalıcı somut izler bırakmak,
- Öğrenciler arası işbirliğini geliştirmek,
- Bilgiyi pratikte uygulamalarını sağlamak,
- Öğrencilerin merakını gidererek güven duygusu geliştirmek,
- Bir bilginin daha önce başkaları tarafından keşfedilip keşfedilmediğine bakılmaksızın, bu bilginin yeniden keşfedilmesini sağlamak,
- Deney sonuçlarına kendi kendilerine ulaşmalarını sağlamak,
- Basit araçlarla da deneyler yapılabileceğini öğrenmesini sağlamak,
- Öğrencilerde düşünme ve araştırma yeteneğini geliştirmek.

BEKLENEN SONUÇLAR

-Öğrencilerin biyoloji konularını günlük hayatla ilişkilendirme seviyesinde artış beklenir.
- Öğrencilerin bilimsel çalışma ve sorun çözme niteliklerinin gelişmesi beklenir.
-Öğrencilerin deneyimler kazanarak, geniş bir alanda kullanabilecekleri özel yeteneklerinin gelişmesi beklenir.
-Yapılan pratik deneylerle öğrencinin zevk alarak öğrenmesi biyoloji dersine karşı tutumlarının değişmesi beklenir.
-Öğrencilerin biyoloji kitaplarında yazan bilgileri biyoloji mutfağında test etmeleri ve doğrulamaları beklenir.
-Öğrencilerin ileriki yaşamlarında da kullanabilecekleri doğal deneyleri yaparak günlük becerilerini geliştirmesi beklenir.
-Öğrencilerin deney öncesinde inceleme ve araştırma yapma becerilerinin gelişmesi beklenir.
-Doğal ürünlerin nasıl oluşturulduğu konusunda becerilerinin artması beklenir.

 

28-04-202228-04-202228-04-202228-04-202228-04-2022

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.04.2022 - Güncelleme: 28.04.2022 15:40 - Görüntülenme: 466
  Beğen | 18  kişi beğendi